Korektivna povratna informacija jedan je od najboljih vodstvenih alata namijenjen prvenstveno razvoju poslovnih kompetencija zaposlenika. Ipak, organizacijska praksa nam govori da leaderima razvoj nije uvijek motiv. Što je ispravan motiv i ako već moramo kritizirati, kako to učiniti?
Motiv leadera za davanje povratne informacije
Cilj i motiv davatelja feedbacka je unapređenje ponašanja primatelja feedbacka. Pod „ponašanjem“ se misli na bilo koju aktivnost koju primatelj poduzima u cilju obavljanja svojih radnih zadataka. Naročito je važno da davatelj feedbacka taj cilj nikada ne izgubi iz vida. Ovo ističem jer nije rijetkost da se povratna informacija zaposlenicima daje i iz drugih, ne tako „plemenitih“ razloga. Neki menadžeri ga koriste samo da bi dali zaposlenicima do znanja da ne rade dobro svoj posao. Ponekad ga, zbog nedostatka samokontrole i pod navalom stresa, koriste i za osobni „obračun“. Tada će svojim zaposlenicima napokon reći „pravu istinu“ o njihovom ponašanju, „sve ono što zaslužuju“ i „ono što su im prešućivali dugo, ali više ne mogu“. To prešućivanje je ustvari svojevrsna pasivnost menadžera gdje oni izbjegavaju suočiti zaposlenike s istinom. Kada zbog te pasivnosti sve nakupljene negativnosti u njima eksplodiraju i transformiraju se u agresivnost, dogodit će se sve drugo samo ne povratna informacija o kojoj govorimo. Nakon takvih „obračuna“ realno je očekivati da će jaz između davatelja i primatelja biti produbljen i da će primatelj biti pretvoren u više ili manje prikrivenog, ali sigurnog „neprijatelja“.