Kako uspjeti u online biznisu? Ili offline biznis? Uz svu konkurenciju, buku oko nas, nove standarde, tehnologiju, potrebne strategije, marketing funnele, plaćene oglase. Odakle početi, koga slušati, od koga učiti, lako se izgubiti. Ili možda dajemo svemu tome previše pozornosti? Prvi dižem ja ruku i ponekad zapostavim možda i osnovnu stvar svakog biznisa. Potrebno mi je bilo otići u Budvu na Spark.me konferenciju i odslušati predavanje Denise Lee Yohn kako bih se posjetio šta je stvarno bitno. Spomenuta gospođa Denise je u svom izlaganju spomenula 8 točki koje treba slijediti kako bi izgradili prepoznatljiv brend koji može ići rame uz rame sa najvećim svjetskim kompanijama.
Ali jedna točka me posebno navela na razmišljanje i na revidiranje mog kompletnog online biznisa. Spomenula je da, ako želimo biti prepoznatljiv brend, trebamo biti “Heroji u svom biznisu”. Odnosno heroji svojim klijentima! Želite biti osoba na koju mogu računati kada im je teško, koja je tu da pomogne, koja razumije njihove potrebe i probleme i ima rješenje za njih. Jesmo li mi “heroji” svojim klijentima? Da li nam je klijent uvijek na prvom mjestu? Poduzimamo li sve kako bi se klijent mogao povezati s nama i našim brendom? Koliko smo spremni uložiti i “potrošiti” kako bi klijent dobio maksimalno pozitivno iskustvo? I ne mislim ovdje samo na trenere, konzultante, influencere…odnosi se i na vlasnike fizičkih proizvoda.
Zašto bi trošili dodatni napor na prvom mjestu? Upravo zbog svih navedenih “prepreka” koje sam naveo u prvoj rečenici. Ako naš kupac/klijent nije naš najveći predstavnik brenda ili biznisa, nešto ne radimo dobro. Ako naš kupac neće govoriti o našoj usluzi ili proizvodu svojim prijateljima, porodici s entuzijazmom, nešto smo pogrešno napravili. Mislim da više vremena trebamo potrošiti na ljudski “faktor” u našem biznisu nego na samu konverziju Facebook oglasa. Pogotovo danas, kada je taj faktor najlakše izgubiti. I ono najbitnije, biznis se planira dugoročno. Nije sprint nego maraton. Vrijeme koje “potrošite” s klijentom će se dugoročno isplatiti s dividendama tako da, ako ćemo biti iskreni i gledati na biznis dugoročno, upravo to ulaganje sada u svoje klijente jest ulaganje u budućnost svog biznisa. Evo konkretno, kako se taj faktor odražava na svaki online biznis. Nije tajna da jedan recimo review proizvoda nepoznate osobe znači više nego kompletno izlaganje vlasnika proizvoda. Odnosno ljudi online će više vjerovati nepoznatoj osobi kada iznese komentar o proizvodu nego vlasniku proizvoda jer znaju da će vlasnik govoriti u svom interesu. A da ne govorim da su ljudi dva puta skloniji davanju loših komentara nego dobrih. Što također treba uzeti u obzir! Neću spominjati generiranje potencijalnih kupaca što je moj biznis, niti ga danas isticati kao neku završnicu i ispravan put. Želim naglasiti koliko je bitno brendiranje kroz jednostavnu podršku našim kupcima, kako se može graditi biznis skoro pa samo na ovoj stavci. I kako se možete uzdignuti iznad konkurencije, trendova i brendova fokusirajući se na vaše kupce. Ovaj članak ne želim završiti. Želim vas ostaviti u razmišljanju i odgovorite sebi iskreno: Služite li svoje klijente na najbolji mogući način? Možete li napraviti više? Jeste li vi njihovi heroji?
Nadamo se da Vam je članak bio zanimljiv i da ste naučili nešto novo. Ako želite znanje pretočiti u praktične vještine kojima ćete unaprijediti Vaše poslovanje i povećati prihode pridružite nam se na radionicama ili online edukacijama. Potražite svoju omiljenu radionicu u kalendaru Best Practice edukacija.